dimarts, 31 de març del 2009

Dia Internacional del Llibre Infantil



















Com cada any des de 1967, el dia 2 d’abril,aniversari del naixement de Hans Christian Andersen, l’IBBY (International Board on Books for Young People) celebra el Dia Internacional del Llibre Infantil
Cada any un país membre d’aquesta organització és l’encarregat de crear el cartell anunciador i de convidar un autor important per escriure un missatge adreçat a tots els infants del món.

Aquest any 2009, el país a càrrec d’aquest Dia del Llibre Infantil ha estat Egipte. El cartell seleccionat ha estat creat per l’artista gràfic Hani D. El-Masri i el missatge, “I am the world”:

Jo sóc el món

Jo sóc el món, i el món és aquest jo
mateix, perquè a través dels meus
llibres puc ser tot el que vull ser.

Paraules i dibuixos, prosa i poesia
em porten a llocs que són propers
i alhora plens de llunyania.

A la terra dels sultans i de l’or,
mil històries que arriben al cor
de genis de llànties meravelloses,
ogresses, sinbads
i catifes voladores, li conten els seus
secrets a Xarazad.

Jo, amb cada mot de cada full de paper,
viatjo lluny a través de l’espai i del temps.
I, damunt de les ales de la fantasia,
de terra i mar mon esperit fa travessia.
Com més llegeixo, més m’adono i sé
que jo amb el meu llibre sempre estaré
en la més bona de les companyies.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada